בחירת רהיטים לחדרי משפחה – כולנו יחד

לפרטים נוספים ומחירים חייגו 050-9695276 עוד היום!

תקופת המגורים המשפחתית המשותפת הורים וילדים היא אחת החשובות בתקופות חיינו. גידול הילדים משפיע על כל מאפייני חיינו הרגשיים אך לא פחות מזה גם על הסביבה הפיזית ובכללה הרהיטים שאנו בוחרים לבית. התנאים הפיזיים יוצרים לנו צורך בהתאמה של הריהוט והאביזרים לבית אל צרכיהם המשתנים של דיירי הבית. החיים המשותפים משפעים על עיצוב הבית בכלל ועל בחירת ריהוט בפרט. רכישת  רהיטים מתאימים לחיי המשפחה ואופייה ולצרכיה, בניית הקן המשפחתי מתוך תפיסה המבקשת להפוך את התנאים החומריים והסביבה הביתית לחלק בלתי נפרד מהאמירה והקונספט החינוכיים לאורם גדלים הילדים, דורשת חשיבה, השקעה ויצירתיות.

ריהוט חדרי משפחה הוא שם כולל לפעולות עיצוב ואבזור סביבות המגורים המשותפות בבית, בדגש על בחירת רהיטים ואביזרים כמו פופים, שטיחים, וילונות, כריות נוי ,תמונות ועוד. בעוד חדרי השינה בבית מופרדים לרוב וכוללים אבחנה מוגדרת בין הוויית עולם המבוגרים להוויית עולם הילדים בהתאם למי שלן בהם ובהתאם לכך מוצבים בהם רהיטים ייעודיים המתאימים לשלב החיים של הדיירים, הרי שהחללים המשותפים בבית ובפרט הסלון ו/או חדר המשפחה, מעוצבים לרוב באופן המשלב בין הצרכים של ההורים וילדיהם. בחירתם של רהיטים המוצבים בחללים אלה היא גמישה ומשתנה בהתאם לאופייה של כל משפחה. בעוד ריהוט סטנדרטי כמו דלת כניסה לבית ודלתות פנים מעוצבות הן חלק הנתפס כסטנדרט יש לעשות בדק בית בכל הנוגע לריהוט חדר המשפחה ,פינת ישיבה לסלון, מטבחים וכדומה מאפשרים מרחב תמרון גדול בעיצוב הבית.  מלבד לצורך בהתאמה של רהיטים שלא יתגלו כלקויים (בבדיקת ליקויי בניה) , השמיים הם הגבול וכל הנדרש הוא היכרות עם אופי החיים המשפחתי והתאמה אליו וכמובן תקציב מתאים.

חדרי משפחה סטנדרטיים כוללים לרוב רהיטים מסורתיים כמו ספות, שולחנות הגשה וארוניות לאחסון ותצוגה ולצידם פריטים המהווים תוספת סגנונית כמו, דלתות כניסה, שטיחים, מוצרי טקסטיל וכמובן פריטים בדגש משפחתי שאינם רהיטים של ממש אלא תוספות התורמות לאיכות החיים הכוללת והתאמה לילדים כמו פופים, כריות וריהוט ייחודי לאחסון צעצועים וחומרי לימוד. היכולת להתאים את בחירת הרהיטים לסגנון החיים המשפחתי היא המפתח ליצירת חלל משותף מכיל ומעודד צמיחה, כזה שכל חברי המשפחה יוכלו להרגיש בו בבית במובן העמוק של המילה.

כפי שבנייה חדשה נעשית בהתאם למפרט טכני במטרה למנוע ליקויי בניה ובמקביל מהווה תעודת זהות עיצובית של בעלי הבית, כך גם הבחירות של רהיטים ועיצוב הפנים מוכרחות לסייע בשמירה על ביטחונם של כל בני הבית ברמה הפיזית והרגשית ובנוסף לאפשר להם הזדהות ונוחות בסביבה המעוצבת. לפני שקונים רהיטים ואביזרים לחדר משפחה יש לעשות בדק בית ולנסות לשלב בין ההעדפות של יופי וסטייל לבין הפרקטיות של הרהיטים הנבחרים, התאמתם לאורח חיים משפחתי, עמידותם, הקלות לנקות אותם והשימושיות שלהם עבור טווח גילאים משתנה, היא הסוד לקבלתם של רהיטים לחדרי משפחה שיהיו גם חכמים, גם חסכוניים וחשוב מכל – מותאמים למטרתם.