תאורה לעיצוב ולאווירה

לפרטים נוספים ומחירים חייגו 050-9695276 עוד היום!

לא תמיד אנשים מודעים למידת ההשפעה שיש לפרט כמו תאורה על מראה הבית שלנו. מי שמודע לחשיבותה, משקיע מחשבה בתכנון שלה כשהוא עושה שיפוץ, בין אם לדירה חדשה אותה הוא בונה, או לדירה שאותה הוא משפץ. ישנם צבעים שונים של תאורה, סוגים שונים של גופים שקשורים לכך, אלמנטים כמו מיקום הנורות, עצמה, צפיפות ועוד, משפיעים רבות על עיצוב והאווירה בבית. כמובן שגם את המטרה של כל גוף צריך לקחת בחשבון, למשל אם פינה מסוימת אמורה להיות בעלת תאורה רומנטית ואפלולית, התאורה בה צריכה להיות מתוכננת אחרת מאשר שולחן האוכל בו נרצה תאורה חזקה ודומיננטית. ככל שנתכנן פרטים אלו בשלבים מוקדמים יותר של תכנון הבית או השיפוץ, יהיה קל יותר להשיג את המטרות הרצויות. יש גם מי שמשכיל להבין את השימוש בשירותים של יועץ תאורה או בעל מקצוע אחר אשר מבין היטב בתחום זה, זאת מכיוון שכדאי לתכנן מראש נקודות חשמל, ולהכין את חלל המגורים, החצר או כל שטח אחר, לקראת התאורה המתאימה.

תאורה לבית תכנון במחשבה תחילה

תאורה מתאימה מורכבת ממספר גורמים שונים, כשקודם כל חשוב לענות על הדרישות והצרכים של האדם או המשפחה שחיים בדירה. צריך לבדוק נתונים כמו פינות המיועדות לאירוח, פינות המיועדות לשקידה על לימודים, חדרים בהם יש צורך גם בתאורה חזקה וגם בתאורת לילה, למשל כשרוצים לראות טלוויזיה, לערוך ארוחה רומנטית באורות מעומעמים, וכדומה. ישנו מגוון רחב מאוד של פריטים הקשורים לתחום של תאורה וכדאי להיעזר במי שמבין בתחום ויכול לייעץ לכם בבחירה המתאימה ביותר עבורכם. ההבדל יכול להיות באיכות, וגם במחירים, שלא לדבר על ההבדל בצריכת החשמל בין גופי תאורה, כשהכול נעשה באופן החסכוני והיעיל ביותר. כדי שהתאורה תהיה טובה צריך לדעת לשלב טכנולוגיות אור שונות, למשל נורות הלוגן, נורות ליבון חמות, פלורסנט, לדים וכדומה. צריך לקחת בחשבון נתונים כמו קירות גבס, נישות, שילוב הרצפה עם התקרות ועוד.

תאורה גם לחצר ולגינה

ישנו הבדל גדול בין מראה הגינה ביום לעומת המראה שלה בלילה. אם רוצים לשבת בגינה בשעות הלילה, אפשר באמצעות תאורה להפוך אותה למקום בעל אווירה מאוד מיוחדת בשעות הלילה. צריך לקחת בחשבון נתונים כמו איפה יהיה שולחן האירוח, להציב גופי תאורה באזורים אותם נרצה להדגיש ועוד. היות וכדי להדגיש את החלקים החשובים יותר של הגינה, כדאי להתייעץ עם איש מקצוע שיכול לכוון אתכם בצורה כזו שגופי תאורה יפיקו את המקסימום, והתאורה תהפוך את הגינה שלכם לפינת קסם של ממש בשעות החשיכה. צריך לקחת בחשבון פרמטרים כמו גודל השטח, פינות מיוחדות, עצמת האור הרצויה ועוד. אפשר להציב גופי תאורה שנמצאים בגובה הקרקע כשהאור מוקרן מלמטה. באופן זה אפשר לשחק עם אפקטים של אור ולהדגיש את הדשא, צמחיה, או כל פרט אחר, ולהשאיר רושם מיוחד. ישנם גם גופים מאירים שנתלים, למשל מהפרגולה. אפשר בדרך זו להפוך את החצר למוארת במיוחד וגם פה אפשר להשיג אפקטים שונים. אפשר גם לתלות גופי תאורה במקומות מאוד ספציפיים שאותם רוצים להדגיש, מה שמשיג אפקט שונה לחלוטין. כדאי קודם לחשוב מה האפקטים שתרצו להשיג ואז לרכוש גופי תאורה בהתאם לכך.