עיצוב הבית לניקיון נוח

לפרטים נוספים ומחירים חייגו 050-9695276 עוד היום!

כיצד לעצב את הבית כך שיהיה קל לנקות אותו?

מכירים את זה שהעוזרת צריכה להגיע ואז כל בני הבית מתגייסים לארגן הכל איכשהו על מנת שהיא תוכל להגיע לכל פינה ושום דבר לא יפריע בדרכה? התרחיש הזה קיים בכל בית המעסיק חברת ניקיון מקצועית או עוזרת בית. אנו טוענים שאפשר גם אחרת, אפשר לארגן את הבית מראש במורה שתקל על ניקיון הבית ולא תשאיר לכם את כל הבלאגן לדקה התשעים. וזאת כמובן, אם אתם לא ברדקיסטים כרוניים, כי אם כן, שום דבר לא ממש יעזור.

הכל תלוי

דבר ראשון, כל מה שאפשר לתלות, תתלו. אבק זה יצבור בכל מקרה אז לפחות שלא יפריע ולא יתפוס מקום ברצפה. מסכים, חוטי חשמל, רמקולים וכו'. מה שאפשר לפנות מהרצפה על מנת שניתן יהיה עבור עליה עם שואב או/ ו סמרטוט רטוב מבלי לעצור כל הזמן, מה טוב. אם ניתן להתקין מדף או מערכת של מדפים שניתן יהיה לאחסן בהם את כל הפיצ'פקעס לקישוט, עוד יותר טוב. הרעיון הוא מעבר נקי וחלק בין החדרים ובכל חדר.

ניצול נכון של חללים

מומלץ למקם את הריהוט בבית לפי החללים הנמצאים בו הן מבחינת עיצוב זורם ונעים לעין והן מבחינה פרקטית, משום שברגע שאין מעבר חופשי ואין מקום לזוז בחדר, אלא רק אם מניידים כל רהיט, נקיון הבית עשוי להתארך לזמן רב רק משום כך. ניצול נכון של חלל החדר, בכל מקום בבית, ייתן מקסימום מרווח תזוזה ומינימום התעסקות בהזזת חפצים בעת הניקיון, למעט הזזת פריטים מהקירות לצורך ניקיון יסודי.

שטיחים בבית

מומלץ לבחור שטיחים שיהיה קל לנקות אותם באופן שוטף. לכן, עם כל הכבוד לשטיחים אפגניים עשויים בעבודת יד ולשטיחי שאגי שעירים וחמימים, מבחינת ניקיון הם קצת יותר בעייתיים וגוזלים זמן רב, גם אם הניקיון מבוצע על ידי חברת ניקיון לבית, לזמן יש משמעות ובמיוחד כאשר מדובר בבית רחב מימדים או בדירה גדולה. שטיח מקיר לקיר הוא אף בעייתי יותר לניקוי וחייב ניקיון מקצועי, בעיקר אם נמצא בחללים המועדים לפורענות, כמו חדר ילדים או סלון.

ניקיון לרהיטים

ריהוט מעוצב וייחודי זה מאוד יפה ומרשים, רק תדאגו שעם העיצוב המיוחד תדעו גם איך לנקות את הרהיטים על מנת שלא להסב להם נזק עם חומרים לא מתאימים ותחזוקה לא נכונה לחומרי הגלם ממנו עשויים. מומלץ לבדוק בעת הרכישה כיצד לנקות את הריהוט ואיזה ציוד נקיון מתאים לו. כנ"ל גם לגבי משטחי עבודה במטבח, שכן ישנם חומרי ניקיון מסויימים שלא מתאימים לכל סוגי המשטחים.

זכרו כי בית הוא המקום שהכי נוח להיות בו ועל כן מומלץ לעצב את הבית מתוך הנחה שזה לא שלוחה של מוזיאון אלא בית שאנשים גרים ומתנהלים בו. לכן, עיצוב הבית, יפה ככל שיהיה חייב גם לשמור על פרקטיות מסויימת בכל הנוגע למחייה ולניקיון השוטף שלו.