פרגולות ודקים משדרגים את הגינה

לפרטים נוספים ומחירים חייגו 050-9695276 עוד היום!

אחת הדרכים הפופולאריות לשדרוג מראה החצר היא על ידי הוספת פרגולות ודקים. השדרוג נעשה לא רק מבחינת המראה אלא גם מבחינת הנוחות של השימוש בחצר. הדק הינו משטח נוח בהרבה מאשר חצץ, אדמה או דשא. אפשר ללכת עליו יחפים מבלי לפחד לדרוך על אבנים. קל יותר לתחזק את הדק מבחינת שמירה על ניקיון, למשל טאטוא פעם בכמה ימים ישמור עליו במצב לא רע בכלל, זאת בניגוד לדשא שמצריך תחזוקה רבה. הפרגולה עצמה גם היא תורמת בכך שהיא מעניקה סוכך מפני השמש כך שאפשר לשבת תחתיה גם בשעות היום בהן קרינת השמש חזקה. פרגולות ודקים הופכים את שטח החצר למעוצב ונוח, כך שהיא הופכת לשימושית מאוד במהלך כל שעות היום. רבים בוחרים לעשות חלק משמעותי מהאירוח שלהם בחצר ברגע שיש להם פרגולות ודקים, ואז אפשר לארח חברות לכוס קפה, לארח את כל המשפחה בסוכות, לעשות את יום ההולדת של סבתא בחצר וכדומה. בטרם תבחרו את הסוג שמתאים לכם, כדאי להכין רשימה של הצרכים והדרישות, לקחת בחשבון שיקולי מיקום, גודל החצר ועוד.

מה לקחת בחשבון לפני בניית פרגולות ודקים

הוספת פרגולות ודקים לחצר משווה להם מראה כפרי, לפעמים אפילו הופך את הבית לבעל חזות שמזכירה צימר. היות וזו השקעה לא קטנה, כדאי לתכנן אותה כך שתפיקו ממנה את המקסימום. כדאי לקחת בחשבון דברים כמו עמידות, כיוני השמש וכדומה. בבואכם לבחור מבין קשת רחבה של אפשרויות של פרגולות ודקים, אחד הגורמים שישפיעו על החלטתם הוא כמובן הסגנון הרצוי. דברים נוספים שצריך לקחת בחשבון זה למשל היכן למקם את הפרגולה, אם אפשר להצמיד אותה לקיר הבית ואז זו פרגולה נתלית, או לבנות אותה על עמודים. צריך לקחת בחשבון גם אם תתקינו פרגולות ודקים באזור שטוף שמש או באזור מוצל יחסית. ככל שתגיעו עם דרישות וצרכים מוגדרים יותר, כך יהיה קל יותר להתאים לכם את המוצרים שהכי יתאימו לחצר שלכם.

סוגי העץ לבניית פרגולות ודקים

ישנם סוגי עץ שונים מהם מכינים פרגולות ודקים וישנם שיקולים שונים לבחירת סוג העץ. אחד הפרמטרים שיכתיבו עבורכם את הסוג הנבחר, הוא שיקולי תקציב אך לעיתים תתלבטו בין כמה סוגים, וכדאי ללמוד קצת על כל אחד מהם בכדי שתבחרו בסוג העץ שהכי נכון עבורכם. אם אתם רוצים להקנות לחצר מראה כפרי ושהמבנה יהיה מסיבי, אז אפשר לבחור פרגולות ודקים העשויים מעץ גושני. עצי דאגלס פיר, אשוח ואלון למשל, משמשים לדגמים מסוג אלו. כשהחצר קטנה יחסית ולא רוצים שהמבנה יתפוס יותר מדי מקום, אפשר להתקין פרגולה שנתמכת על ידי כבל ברזל. קחו בחשבון שלצורך התקנה זו יש צורך במהנדס מורשה שיהיה מעורב בתכנון.דגמים העשויים עץ רב שכבתי מאפשרים גמישות רבה יותר, כך שאם אתם רוצים לתכנן משהו בהתאמה אישית יותר לחצר שלכם, זו יכולה להיות אופציה טובה עבורכם. פרגולות ודקים העשויים עץ אורן פיני מציעים מבחר דגמים אשר נחשבים לזולים יחסית, כך שאם המחיר הינו שיקול עיקרי אתם יכולים לשקול אופציות אלו.