עיצוב פנים

לפרטים נוספים ומחירים חייגו 050-9695276 עוד היום!

עיצוב פנים הוא אחד התחומים באדריכלות המתמחה בתכנון ויצירת שינוי חלל או חללים פנימיים במבנים. עיצוב פנים עוסק בתכנון הפרטים הקטנים שבחלל ולא בתכנון המבנה עצמו. מעצבי פנים נדרשים להתמצא בתחומים כמו תאורה, חשמל, צבע, ריהוט, בדים וחומרי גלם. בישראל תחום עיצוב הפנים הוא מקצוע פופולרי ורוב המוסדות המציעים לימודי עיצוב פנים מציעים מסלול עם תואר אקדמי. לכן, חיפוש לימודים בתחום עיצוב הפנים אפשרי רק לבוגרי קורס פסיכומטרי עם ציון מינימום הנקבע לפי כל מוסד ודרישותיו. מעבר לציון הקורס יש לעבור מבחני קבלה וראיון אישי שיוכיחו לצוות המוסד כי הפונה מתאים ללימודי עיצוב פנים. השוק הישראלי בתחום עיצוב פנים פרוץ ואין חוק המחייב מעצבי פנים לרכוש השכלה פורמלית בתחום. ניתן למצוא מכללות ערב רבות המציעות קורס עיצוב פנים בן שלושה חודשים ולאחריה בוגר הקורס יכול להתהדר בשם מעצב פנים. ההבדל בין תלמיד הלומד קורס עיצוב פנים האורך שלושה חודשים לבין קורס אקדמי הוא ברכישת כלים מקצועיים והבנת התחום לבוריו. עיצוב פנים דורש אחריות והבנה בגוון רחב של נושאי עיצוב ויש להבין את הקשר בין תחומי העיצוב השונים כמו: עיצוב מוצר, עיצוב רהיטים, עיצוב טקסטיל ועוד. כמו כן, מעצב פנים מקצועי יעקוב בהתמדה אחר טרנדים המשתנים במהירות בכל נושאי העיצוב ויקרא חומר רב באתרי אינטרנט ומגזינים מקצועיים.

מה זה עיצוב פנים

יש הגדרות רבות ושונות למושג עיצוב פנים אך ההגדרה השולטת קובעת כי עיצוב פנים הוא התאמת סביבה (חלל פנימי במבנה) לצורכי בני אדם מבחינת הנדסת אנוש ועיצוב החלל הפנימי ליצירת השפעה רגשית ומחשבתית. באמצעות עיצוב פנין ניתן להעביר מסר בין אם זה מסר למיתוג חברה ובין אם זה מסר אישי לדירה פרטית שמעצבים. עיצוב פנים למוסדות ציבור, בתי מלון וחברות תעשייתיות קיים משנות ה-70 אך עיצוב פנים לבתים פרטיים הוא תחום יחסית חדש. עיצוב פנים לדירות ובתים החל כטרנד בעשור האחרון. כיום ניתן לשמוע בקרב מרבית בלעי הבתים הפרטיים שיחות על מעצבי פנים והתחום עבר התמקצעות. מעצבי פנים רבים רשומים באגודת מעצבי הפנים אך רק מעטים באמת פועלים בתחום ומצליחים בו.

עיצוב פנים אנשי מקצוע מובילים

מעצב פנים חייב להיות בעל כישורים רבים, יכולות מגוונות, יצירתי ובעל דמיון. ציון פסיכומטרי גבוה אינו מספיק. חיפוש לימודים באינטרנט לגבי עיצוב פנים מגלה כי יש ארבעה מוסדות המקנים תעודה מקצועית עם אפשרות לתואר אקדמי וכמעט כל מכללה מציעה היום קורסים קצרים בתחום. קשה לשרוד בענף תחרותי זה בו טרנדים משתנים ומתחלפים במהירות, לכן,  מעצב פנים נדרש להיות מעודכן כל הזמן באופנות עיצוב מתחלפות ויבלה שעות רבות בעיון במגזינים ואתרים מקצועיים באינטרנט. אופנה, טעם וטרנדים מתחלפים ומשתנים במהירות לכן מעצב הפנים חייב להיות גמיש ומהיר בתגובותיו בהתאם לשינויים בענף.