עיצוב פינת משחקים לילדים

לפרטים נוספים ומחירים חייגו 050-9695276 עוד היום!

יש אנשי מקצוע שלוקחים את משחקי הילדים שלהם במלוא הרצינות הראויה והמתחייבת. עיצוב פינת משחקים מחייב יכולת וידע לעצב אותה באופן שיאפשר שינויים תכופים בה הנובעים מהעובדה הפשוטה שילדים מתבגרים. עם צימחתם והתבגרותם חל גם שינוי בסוג משחקים שלהם. נקודת המוצא בעיצוב פינת משחקים היא הצורך והרצון ליצור פינה נוחה, נעימה, חמימה ובטיחותית, נישה שתספק לילדים גירויים ואפשרויות למשחקים. אם הפינה היא בתוך חדר הילדים (מה שסביר בהחלט להניח), חשוב להקפיד על מרווח ועל מרחב תנועה חופשי בו. פינת משחקים לא אמורה להיות באמצע החדר, אלא באחת מפינותיו, במקום שבו היא אינה חוסמת מעבר או נגישות לארון או לפינת הלמידה.

פינת משחקים צבעונית וחמימה

פינת משחקים אמורה להיות הפינה הנעימה והבטוחה בבית. פינה שהיא פנינה. פינה אישית, חמימה, נוסכת ומשרה אווירה ביתית, אינטימית. בפינת משחקים הילדים יכולים לגלות לעצמם סודות שהם אינם מגלים לאיש, מלבדם. זו הפינה שבה הם יכולים לברוא עלמות בדויים והזויים כאוות נפש. פינת משחקים אמורה להגן עליהם, להשרות ביטחון מלא, לאפשר להם להביא לידי ביטוי את רצונותיהם. נכון לאפשר לילדים לקבוע את צבע הפינה ואת תכולתה. עם זאת, רצוי לא להפוך את כל חלל החדר לפינת משחקים, ולו רק בשל הצורך ליצור עבור הילדים פינות נוספות המיועדות ומיוחדות לפונקציות השונות: מיטה, פינת לימוד, מקלחת ועוד. פינת המשחקים היא הממלכה שבה הילדים הם השליטים. כבדו את שלטונם.

פינת משחקים חלומית ו… מציאותית

על מנת לאפשר לילדים לטבוע פינת משחקים בצלמם, בדמותם ובחותמם האישי, חשוב לאפשר להם חופש בחירה מלא ככל שניתן ביצירת האווירה בחדר שלהם בכלל ובפינת משחקים בפרט. האחריות המוטלת עליכם, מבלי שתישלל זכותם ליהנות מהחופש הגדול שלהם להחליט מה יהיה כלול בה, היא לוודא שהפינת משחקים תהיה בטיחותית: שלא ייוותרו בה שקעים חשופים, שכל הפריטים בה לא יהיו עם קצוות חדים, שצבעי העפרונות לא יהיו רעילים, שלא יהיה בה תנור חימום שהאש בו חשופה וקרובה לחומרים דליקים ועוד. אין הכרח להסתייע בשירותם של מעצבים מקצועיים כאשר מעוניינים בעיצוב פינת משחקים חלומית, אבל מי מכם שיבחרו לשכור את שירותיהם המקצועיים ודאי עשויים לצאת נשכרים. חשוב לתכנן את העיצוב בשיתוף פעולה עם הילדים – קל וחומר בידיעתם וקבלת אישור מהם.